dilluns, 12 d’octubre del 2015

ACTIVITATS DE QUÍMICA. T'ANIMES?



Per cicle inicial


"Allò que entra, allò que surt"
Una possible forma d'entrar en l'estudi dels éssers vius és pensar en l'ésser viu com un espai limitat, que té una frontera que marca clarament un DINS i un FORA.
A dins de tot ésser viu sempre hi ha un joc de transformacions i qualsevol cosa de DINS ( el cos ) té relació amb el FORA ( l'entorn ).

http://apliense.xtec.cat/arc/node/29906




Per cicle mitjà

"Com es contamina el riu Segre?"
Ens preguntem què és el que més contamina el riu Segre.
Recollim informació a casa a partir d’unes graelles on hem escrit el que pensem i veiem que embruta l’aigua que se’n va per la pica. Amb aquestes dades dissenyem diferents experiments que portem a terme amb una depuradora casolana. Després de saber quins són els productes més contaminats acabem fent recomanacions.

http://apliense.xtec.cat/arc/node/30157





"Com s’alimenten les plantes de l’hort?"
El propòsit és a analitzar la nutrició de les plantes tot utilitzant tècniques d’observació i experimentació.
Encabim les activitats realitzades dins del treball de manteniment de l’hort escolar urbà.
Adaptació de la llicència d’estudis: “Com les TAC faciliten el pensar, l’experimentar i el parlar de ciències a primària”.

http://apliense.xtec.cat/arc/node/29940   






"Els òrgans del nostre cos"
Aprofitant un joc d’òrgans de porc que la mestra porta a l’aula es plantegen preguntes investigables que facilitaran la comprensió per part dels infants de la complexitat del cos humà i de la seva relació amb el medi. Es treballa més concretament la funció respiratòria i circulatòria.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/29604




Per cicle superior



"Minerals al supermercat"
Aplicació del protocol “Minerals al supermercat” d’Eloïsa Anglada.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/29933










"La vermicultura. Quins beneficis aporten els cucs de terra al nostre hort?"
Dins d'un treball més ampli sobre l'agricultura ecològica, l’alumnat ha estudiat la vermicultura o biocompostatge: la producció de compost a partir de cucs de terra.
A través d'aquesta experiència han pogut aprendre els beneficis d'un hort adobat amb fems ecològics que permet la biodiversitat i en concret els beneficis que aporten els cucs de terra a aquest tipus d'agricultura.

http://apliense.xtec.cat/arc/node/30161





"És brut l’aire que respirem?"
Aquesta proposta didàctica comprèn una seqüència d’activitats que ajudaran l’alumnat a reflexionar i aprendre sobre la contaminació atmosfèrica, les seves causes i les seves conseqüències.
L’activitat parteix dels coneixements previs dels infants i a través de la lectura d’alguns articles, l’experimentació a l’aula, el testimoni de la gent gran i la reflexió sobre diferents fonts de dades, es va descobrint com és l’aire, les seves propietats, la contaminació atmosfèrica, i les possibles accions de millora.

 http://apliense.xtec.cat/arc/node/29585