dimarts, 13 de novembre del 2012


OLORS, TREBALLAR AMB INVISIBLES

A la revista Perspectiva Escolar de Setembre /Octubre 2012 núm 365 trobareu l’article de Montserrat Padern i Victòria Carbó que ens explica com han treballat les olors amb l’ alumnat de 1r de les respectives escoles.
La seva proposta ens aporta idees sobre com treballar  l’olor entesa com matèria  alhora que aquesta interacciona amb nosaltres.
Pot semblar complicat pensar que es pot  fer “veure” aquest invisible,  però tal com diuen les autores”...passar de l’objecte que fa olor a la partícula no és tan difícil si proposem experimentar, pensar i anar explicant  el que estem percebent, fent i sentint”
L’article ens descriu el procés que han seguit per fer descobrir aquests camins invisibles que fa l’olor, fer pensar sobre  recorregut  que fa dins el nostre cos,  i demanar que  representin  la seva idea sobre aquestes partícules  volàtils . Mostra també, com són d’importants  les accions que l’alumnat  va  plantejant-se  per  provocar canvis  i reptes com ara,  atrapar l’olor.  
Atrapar un invisible? Tota una proesa!